Na de 3-1 nederlaag van zaterdag (twee doelpunten in de laatste 5 minuten), waren de Red Panthers erop gebrand hun goede prestatie van de dag ervoor te bevestigen. Vanessa Blockmans nam opnieuw in het centrum van de verdediging plaats, nadat Stephanie Vanden Borre, die zaterdag een heel goede wedstrijd speelde, rust kreeg na een klap in het gezicht.

Het ritme van de wedstrijd lag meteen hoog aan beide kanten. In de 11e minuut nam Lucie Breyne, die de laatste wedstrijden in de verdediging spleelde, plaats op de eerste penalty corner voor de Belgen, plaats aan de kop van de cirkel. Haar krachtige lage sleep verschalkte doelvrouw Barberi en bracht België op voorsprong; 0-1.

Vanaf het tweede kwart voerden de Argentijnen de druk gestaag op. Ze begonnen meer duels te winnen en toonden een onberispelijke techniek. Hun doel was duidelijk: gelijk maken voor de rust. Maar ook al hadden de Panthers het zwaarder, ze hielden stand en bleven er al hockeyend uit proberen komen. Bij de rust hielden ze nog steeds hun voorsprong vast.

Na de pauze was de dominantie van Argentinië iets minder uitgesproken. Het gastteam slaagde er niettemin wel in om verschillende PC’s snel achter elkaar te forceren. In de 37e minuut was het zover: Agustina Gorzelany sleepte voorbij D’Hooghe voor de 1-1. Vanaf dat moment was het de start van een heel nieuwe wedstrijd voor de Belgen, die probeerden vast te klampen. Helaas deed Gorzelany er een tweede bij in de 43e minuut, opnieuw op PC. Aan het einde van het derde kwart stond het 2-1.

Tegen het einde van de wedstrijd wakkerde de Zuid-Amerikaanse dominantie nog aan. De Belgen slaagden er nochtans in om een paar kansen te creëren, maar ze konden zich niet doorzetten. Met minder dan twee minuten te gaan, voegde opnieuw Gorzelany er op PC een derde aan toe. Eindscore: 3-1.

Deze tweede wedstrijd was duidelijk moeilijker dan die van gisteren. Het valt echter niet te ontkennen dat de Red Panthers vooruitgang blijven boeken, niet alleen fysiek maar ook technisch. Zij zijn nu immers met ten minste vijf om efficiënt te kunnen slepen op PC en ook de lange en precieze ‘flicks’ zijn niet langer meer het voorrecht van slechts één of twee spelers. Wordt vervolgd…