Meer dan € 3.200 EURO ingezameld voor het goede doel dankzij de “Responsible Hour”-campagne van de Red Lions en Carlsberg

Op 20 mei 2022, tijdens de Pro League wedstrijd België-Spanje, stapten onze Red Lions in de tweede helft het veld weer op met een volledig door elkaar geschudde naam op hun shirt. Optisch effect of niet? Neen, het was een sterk signaal dat alcoholmisbruik veel problemen veroorzaakt, waaronder troebel zicht, en alle gevolgen die daaruit kunnen voortvloeien.

De geneugten van de ‘derde helft’ hebben al teveel tol geëist door alcoholmisbruik. Carlsberg (België), sinds september 2021 en voor de komende 4 jaar de nieuwe partner van de KBHB, besliste om de Hockey Bond te steunen door een gezamenlijke impactvolle boodschap over te brengen rond verantwoord alcoholgebruik. Dit zonder afbreuk te doen aan alle voordelen van sociale cohesie tijdens deze feestelijke momenten.

Met de hervatting van de competitie bevestigt Carlsberg de voortzetting van de samenwerking met de invoering van de ‘Responsible Hour’ campagne. Tijdens het komende kampioenschap worden verschillende bewustmakingsactiviteiten georganiseerd. Hockeyfans zullen door middel van op maat gemaakte communicatie en evenementen ondervinden hoe Carlsberg betrokken is bij de uitdaging van verantwoorde consumptie, zonder afbreuk te doen aan het feestelijke aspect dat het Belgische hockey met zich mee kan brengen. Zo kunnen ze op een leuke manier de alcoholvrije versie van Carlsberg pils proeven en vooral op een meer verantwoorde manier van de derde helft genieten.

Deze samenwerking met Carlsberg (België) stelt ons in staat om onze community aan te moedigen om meer verantwoord en met mate om te gaan met het drinken van alcohol, “aldus Vincent Goffin, Head of sponsoring van de KBHB.

Wij zijn trots op onze samenwerking met de Hockey Bond. Wij willen van bij het begin laten zien dat er kwaliteitsvolle alternatieven zijn voor alcoholische dranken. Het is geen moraliserende boodschap, maar een oproep tot verantwoordelijkheid,” aldus Julien Galand, Marketing Director van Carlsberg Importers.

Ook onze nationale dames, de Red Panthers hebben de actie trouwens actief gesteund.

Na afloop van de wedstrijd van 20 mei 2022 werden talrijke video’s en andere clips op sociale media gedeeld. Carlsberg zette vervolgens de shirts van deze wedstrijd, met de vervormde namen, te koop via een veiling. Zo werd meer dan € 3.200 ingezameld voor de SAVE-vereniging, die de ouders van verkeersslachtoffers ondersteunt.

We danken onze nationale teams en sommige van de spelers die zich voor de actie extra hebben ingezet, voor hun deelname aan deze campagne en voor het verlenen van hun imago om iedereen uit te nodigen op een verantwoorde manier van het leven te genieten.

Over Carlsberg Importers

Carlsberg Importers is een familiebedrijf dat de biermerken Carlsberg (www.carlsberg.be), Tuborg en Somersby importeert voor de Benelux. Daarnaast heeft het bedrijf eigen merken ontwikkeld, zoals St Hubertus abdijbier, Bionina en TAO, in het snelgroeiende segment van functionele dranken (zie ook https://www.myhealthychoice.be/).

VIND HIER ALLE HOCKEY BELGIUM NIEUWSBERICHTEN!

Selecteer uw Categorie